May 12, 2008

RUGINYA BILA MELAYU BERSENGKETA

Aku tertarik dengan tulisan saudara ‘orang-kite’ yang melihat keadaan politik Negara semakin bertambah gawat. Bagi aku, bukan politik Negara, tetapi politik orang MELAYU itu sendiri sedang gawat.

Sikap kebudak-budakan telah ditunjukkan oleh pemimpin-pemimpin yang kita cukup segani selama ini. Tidak kelihatan satu usaha pun untuk memulihkan semula keadaan dan semangat. Hasil daripada kekalahan teruk BN dalam PRU 12 yang lepas, semua orang main tunjuk-menunjuk antara satu sama lain. Sebahagian besar ahli-ahli UMNO di akar umbi seakan bersetuju dengan pendekatan yang dibawa oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan meletakkan tanggungjawab ini di atas bahu Dato’ Seri Abdullah Hj. Ahmad Badawi, selaku Perdana Menteri Malaysia dan Presiden UMNO. Segelintir Pemimpin-pemimpin UMNO yang berjawatan pula terus mempertahankan kredibiliti Presiden UMNO. Pemimpin-pemimpin UMNO di peringkat Bahagian pula lebih banyak mendiamkan diri dan akan meluahkan pendirian masing-masing apabila tiba masanya nanti. (Orang-Kite; 8 April 2008)

Persoalannya sekarang, adakah dengan meletakkan kesalahan pada PAK LAH dan mempertahankan kewibawaan PAK LAH juga akan memberikan jaminan bahawa orang Melayu hari ini akan kembali kuat. Adakah kedua-dua tindakan tersebut juga boleh menjamin UMNO AKAN KEMBALI BERTAUT DI HATI ORANG MELAYU?

Persoalan ini harus dipandang serius, perlu di cari jalan penyelesaian yang konkrit. Perlu diingatkan bahawa Melayu juga ada dalam PAS dan juga PKR.

Orang MELAYU dalam PAS dan PKR juga mempunyai pandangan yang berbeza dengan pandangan orang MELAYU dalam UMNO. Hakikatnya dalam UMNO itu sendiri MELAYU berpecah kepada beberapa puak.....

Oleh itu fikirkanlah. UMNO hari ini perlu melihat pandangan akar umbi juga. Apa sebenarnya yang ahli-ahli UMNO mahukan daripada kepimpinan UMNO hari ini.

Jangan sampai nasi sudah menjadi bubur. Jangan sampai kerana politik, orang Melayu akan hilang kuasa di negaranya sendiri. Jangan sampai bila Anwar Ibrahim dah jadi PM, kuasa Melayu dan Islam akan berkubur kerana perjuangan Anwar terlalu kabur untuk mempertahankan KETUANAN MELAYU dan ISLAM sebagai agama rasmi negara, kerana beliau hanya inginkan kuasa.... dengan sokongan DAP dan orang bukan Islam sahajalah dan kuasa barat khususnya dari Israel dan Amerika, Anwar akan jadi PERDANA MENTERI MALAYSIA......

No comments: